Zarządzanie rok I studia niestacjonarne I stopień WYBÓR SPECJALIZACJI

09.05.2023

Rejestracja na specjalizację odbędzie się w dniach 12-17.05.2023r. w systemie USOSweb.

Każdy student wybiera jedną ze specjalizacji danego kierunku:

- Zarządzanie przedsiębiorstwem lub

- Zarządzanie sprzedażą,

która będzie realizowana na II i III roku studiów.

Warunkiem uruchomienia specjalizacji jest co najmniej 22 zapisanych studentów.

Osoby, które nie dokonają wyboru zostaną zapisane z urzędu do specjalizacji.

Harmonogram rejestracji:

Zarządzanie studia niestacjonarne I0 od 12.05.2023r. godz.20:00 do 17.05.2023r. godz.22:00

Opis specjalizacji:

1) Zarządzanie Przedsiębiorstwem

Absolwent studiów licencjackich na specjalizacji Zarządzanie przedsiębiorstwem ma wiedzę na temat powstawania, funkcjonowania, przekształcania oraz rozwoju podmiotów gospodarczych. Zna uwarunkowania działalności gospodarczej prowadzonej na poziomie rynku lokalnego, w kontekście lokalizacji w północno-wschodniej Polsce. Umie identyfikować i rozwijać więzi społeczne występujące w ramach relacji rynkowych (na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym) oraz zna rządzące nimi prawidłowości. Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych, głównie o charakterze gospodarczym. Posiada umiejętność opracowania dokumentów związanych z aktywnością podmiotów rynkowych. Potrafi, w oparciu o posiadaną wiedzę, podejmować decyzje operacyjne i strategiczne, a także rozwiązywać problemy pojawiające się w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstw. W ramach praktyk zawodowych absolwent nabywa doświadczenie w zakresie funkcjonowania podmiotów gospodarczych oraz uwarunkowań tej działalności, głównie na lokalnym rynku.

2) Zarządzanie Sprzedażą

Specjalizacja Zarządzanie sprzedażą odpowiada potrzebom zgłaszanym przez rynek pracy w zakresie wszechstronnie przygotowanych absolwentów, którzy połączą ogólną wiedzę z zakresu zarządzania z wiedzą specjalistyczną z zakresu zarządzania sprzedażą oraz z umiejętnościami praktycznymi w tym obszarze. Dzięki zdobytym umiejętnościom absolwenci będą dobrze przygotowani do pracy w strukturach sprzedażowych w każdym sektorze gospodarki. Absolwent po ukończeniu studiów na specjalizacji Zarządzanie sprzedażą będzie w szczególności:

  • rozumiał specyfikę przedsiębiorstwa handlowego,
  • znał zasady tworzenia działu sprzedaży, pozyskiwania i selekcji sprzedawców, ich motywowania i rozwoju,
  • potrafił zaplanować działania marketingowe wspierające sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • posiadał umiejętność wykorzystywania określonych technik sprzedaży,
  • znał i potrafił wykorzystać w praktyce metody służące do planowania sprzedaży,
  • dysponował wiedzą dotyczącą podstawowych zasad negocjacji handlowych,
  • potrafił określić podstawowe techniki zarządzania finansami, stosowane w przedsiębiorstwach handlowych.

 

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.