Instytut
Zarządzania

 

dr Marek Kruk
Zakład Zarządzania Operacyjnego

(085) 745-77-19
marek.kruk@uwb.edu.pl
Białystok, ul. Warszawska 63, pokój 225

konsultacje: poniedziałek 11.15-12.00 wtorek 11.15-12.00

 

 

 

 

Obszar zainteresowań naukowych

Opis zainteresowań naukowych:

  • klasyczne i współczesne podejście do marketingu
  • transakcyjne i relacyjne podejście do marketingu b2b
  • skuteczne strategie marketingu międzynarodowego
  • organizacja i realizacja e-commerce
  • psychologiczne aspekty sprzedaży (perspektywa sprzedawcy i nabywcy)
  • znaczenie i rozwój kompetencji przywódczych w biznesie
  • psychologia przywództwa (mentalny rozwój liderów)

Działalność dydaktyczna

Prowadzone przedmioty

  • Marketing
  • Marketing B2B
  • Marketing internetowy
  • Marketing międzynarodowy
  • Przywództwo w biznesie
  • Psychologia przywództwa
  • Psychologia sprzedaży
  • Public Relations
  • Strategia rozwoju przedsiębiorstw

Pełnione funkcje

  • Członek Rady Filii UwB w Wilnie
  • Koordynator programu Erasmus+ w Instytucie Zarządzania, UwB
  • Członek Instytutowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia, IZ UwB
  • Członek Zespołu ds. Promocji Instytutu Zarządzania, IZ UwB
  • Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
  • Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu

Najważniejsze publikacje

  • Born globals - fenomen czy naturalny efekt globalizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 529, 2018
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem. Ludzie i struktury, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2017, współautor
  • Wpływ liderów na konkurencyjność międzynarodową firm Born Globals, Nowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, red. nauk. A.Grynia, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie Uniwersytet w Białymstoku, Wilno 2017
  • Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań rynkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2015, współautor
  • Narzędzia konkurencyjności firm born globals [w:] Zmiany konkurencyjności nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej: osiągnięcia i wyzwania, red. nauk. A.Grynia, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie Uniwersytet w Białymstoku, Wilno 2014, współautor
  • Poziomy przywództwa we współczesnych organizacjach [w:] Zarządzanie organizacjami sieciowymi cz. 1, red. nauk. Ł.Sułkowski, Przedsiębiorczość i Zarządzanie 2013, T. XIV, Zeszyt 13
  • Marketingowe kompetencje współczesnego lidera a wyzwania na przyszłość [w:] Innowacje w marketingu 5.0, pod red. T.Czuba, M.Reysowskiego, M.Skurczyńskiego, Instytut Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2009
  • Marketingowe uwarunkowania rozwoju nowych produktów przemysłowych, Marketing i Rynek 2005, Nr 12, współautor
  • Marketing jako czynnik poprawy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw [w:] Uwarunkowania wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw: z doświadczeń województwa podlaskiego, pod red. A.H.Jasińskiego, J.Kamińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2003
  • Nowy produkt w marketingu przemysłowym, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2000

 

 

Publikacje

RepozytoriumUwB

Usos UwB

Google Scholar


ResearchGate